DetKallasPyssel

En blogg om hur man fördriver sin fritid genom kreation

Ljusstöpning

Kategori: Pyssel

Har länge funderat på vad jag ska göra med alla dessa ljusstumpar som jag inte gjort mig av med än.
Walla!! Det blev blockljus!!


De blev rikigt bra för att vara första försöket tycker jag i alla fall!



Jag köpte vanliga lunchlådor i aluminium i en vanlig livsmedelsbutik
samt ätpinnar som jag trädde igenom.
Jag har för mig att man måste smälta stearinet i vattenbad och detta var min lösning!


Ett pringlesrör blev min gutform och det funkade HUR bra som helst!
Jag gjorde hål i botten på burken och trädde genom veken, och spände den med hjälp av ännu en ätpinne.
Burken med en nylonstrumpa över,  hade jag som sil.
Silade bort damm och liknande du inte vill ha i de nya ljusen.
Vekarna köptes på  Skapamer.se

När de stelnat stälde jag dem i frysen i 30 min.
Då blev det mycket lättare att få ut ljusen ur formen.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Du är så kreativ systeryster! ;) pöss

    2011-12-10 | 20:10:09

Kommentera inlägget här: