DetKallasPyssel

En blogg om hur man fördriver sin fritid genom kreation

Förvaring

Kategori: Pyssel

Visst är det alltid så att när man ska sortera sina saker har man alltid för mycket saker...
Men när man ska skapa något är det alltid något som fattas!
 
Under åren har jag samlat på min en del stämplar och de var helt enkelt inte någon ordning på dem längre!
Tidigare hade jag ett system jag tyckte fungerade bra.. men allt efter att fler stämplar tillkom till min samling började det bli ohållbart!
 
Efter många timmars arbete har jag nu ordning på dem igen!!
 
Högar av osorterade stämplar!!!
 
 
Stämplade dem på ett vanligt A4papper som jag delat i 4 mindre delar
 
 
Planen var att laminera de tryckta papprena med stämplar. Dels för att få en bra överblick av vad de föreställde samt att detta skulle bli det jag fäster stämplarna på!
Anledningen till att jag bara har en sida per laminerings papper var för att den "tomma" sidan kommer bli en skyddande baksida till stämplarna senare.
 
 
Laminering pågår.
 
 
Sen var det bara att fästa stämplarna på baksidan av den laminerade sidan.
 
 
Sen satte jag in stämplarna och den laminerade sidan i plastfickor i en pärm!
Riktigt bra överblick?! Eller hur?!
 
 
Två pärmar blev det!
 
 
Rekomendation! Dock bör man räkna med att detta inte är något man gör på en kvart..
Detta tog nästan två dagar för mig!
 
Kram!!
 

Kommentarer

  • Margareta säger:

    Bra förvaring du fixat till dina stämplar!
    Jag har det nästan likadant, men har mina
    " stämpelkort" i papplådor avsedda för CD-förvaring, med registerkort emellan, uppdelade efter "ämne"
    Funkar kanon det med!
    Kul att du hittat in i min blogg och lämnade ett spår efter dig, så jag kunde hitta till dig!
    Ska kika runt i din blogg nu, innan jag somnar!
    Ha det gott!

    Svar: Tack så mycket! Jo, jag har fortfarande ett problem med sortering kring mina stämplar så tack för tipset! Registerkort var en smart ide! Kram
    Emelie Jansson

    2012-10-22 | 23:47:01
    Bloggadress: http://mormormargareta.blogg.se
  • lisa säger:

    Hej, Emelie! Bra idé med stämplarna..jag har liknande förvaring..hittade pärmar med dragkedja (så att det inte kommer in damm o så)...jätte bra.

    Du frågade om mina halloween figurer... Det är digital stämplar från Smeared Ink där jag själv är med i design teamet.

    Ha det gott! lisa

    Svar: Tack så mycket! Går det att få tag på figurerna någon stans? Jag tycker verkligen om dem! Kram
    Emelie Jansson

    2012-10-23 | 05:52:30
  • Onkis säger:

    Vilken toppen bra förvaring du fixat till dina stämplar,
    jag har alla mina i lådor...

    Du frågade vart jag köpt fjärilarna,
    och här får du en länk:
    http://frulans.blogspot.se/search/label/Till%20salu
    Nu vet jag inte om hon hade några fjärilar kvar,du får fråga henne.
    Annars har hon massor med andra charms till bra pris.
    Må gott & ha en bra dag!

    Svar: Tack så mycket för tipset!
    Emelie Jansson

    2012-10-23 | 06:10:15
    Bloggadress: http://www.onkis.webblogg.se
  • lisa säger:

    det är en länk dit i inlägget med dem men du kan gå in här: http://www.smearedink.com/

    Visa mig om du jobbar med dem :)
    kram

    Svar: Absolut ska jag göra det!! Kram
    Emelie Jansson

    2012-10-23 | 16:19:56
  • SandraD säger:

    Vilken jättebra stämpelförvaring! Är på jakt efter ett nytt sätt att förvara mina nu när de ökar i antal.... :)

    Tack för din kommentar! Julgranen är köpt på Panduro.

    Ha det gott!

    Svar: Tack så mycket! Ja, det är ett bra sätt! Man får en mycket bra överblick över stämplarna! :D
    Emelie Jansson

    2012-10-24 | 15:53:56
    Bloggadress: http://mangpysslaren.blogspot.com
  • Frida säger:

    Smart! Mina ligger i en hylla, i en hög, på varandra..! hah! Ett jättebra tips :)
    KRAM

    Svar: Var så god! Ta för dig av tipsen! :DKram!
    Emelie Jansson

    2012-10-24 | 19:44:25
    Bloggadress: http://erikssonsfrida.blogg.se
  • Åsa aka Scraphorse säger:

    Åh, vilken ordning! Önskade att jag hade lika fin ordning på mina också!! ;)

    Jag vill gärna, men drar mig för allt arbete det medför.... :)

    Kram, Åsa

    2012-10-25 | 14:06:27
    Bloggadress: http://scraphorse.blogg.se
  • Hanna Karlsson säger:

    Bra förvaring. :-)

    2012-10-29 | 21:32:24
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här: