DetKallasPyssel

En blogg om hur man fördriver sin fritid genom kreation

Tips från en nybörjare till en annan!

Kategori: Pyssel

Eftersom jag är ny på detta med scrapbooking och annat papperspyssel köpte jag in diverse prylar att börja med.
Bland annat köpte jag några av Tim Holtz Distress Ink stämpel dynor, och andra basic grejor som lim, papper etc.
Detta är mitt test till hur man kan använda sakerna i fråga:
För att skapa ettiketen tog jag ett färgat papper i ljus beige, klippte ut en baksida, mitten partiet och en överlappande bit överst.
Jag suddade ut kanterna med hjälp av en vanlig tvättsvamp genom att dra stämdeldynan på bordet och sedan ta upp färgen med kudden. Enligt diverse videos på bla. Youtube kan man se hur andra använder redskapet ink blending tool, men för en nybörjare precis som jag tycker jag det fungerar utmärkt med en vanlig svamp.
Sedan var det bara att klistra på allt och måla mönster med pennor.
Enkelt och väldigt fint!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: