DetKallasPyssel

En blogg om hur man fördriver sin fritid genom kreation

ClearStamps

Kategori: Pyssel

På kort tid har jag samlat på mig många Clearstamps.
Jag upptäckte att jag behövde någon slags förvarig och hittade tips från diverse bloggare bland annat från bloggaren Pysselterapi & Livsglädje samt Lottas Blogg och har nu koponerat ihop ett eget sätt att förvara mina stämplar.
En gammal almanaka är grunden, som jag sedan har målat med akrylfärg och tillsist skrivit "CLEARSTAMPS" på med en vit penna.
De flesta av sidorna är utrivna och på de kvarstående har jag i stället limmat på färgglada papper.
Jag har sedan stämplat alla stämplar på vitt papper och klistrat in dem så som stämplarna på motsvarande sida sitter. Stämplarna är fastsatta på den plastbit som medfäljer när man köper dem som jag har limmat på det färgglada pappret.
De stämplar som är gjorda av någon speciel, speciellt företag etc. har jag även skrivit/limmat dit etiketter för att hålla koll på vad som tillhör vem (exempel understa bilden)
Detta gör att det är lätt att hitta rätt stämpel och så hittar man lätt den stämpel som passar till det man jobbar med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: