DetKallasPyssel

En blogg om hur man fördriver sin fritid genom kreation

KortMakeri

Kategori: Kort

Kände att det var dags att göra lite kort till mina vänner runt om i världen!
Hemma gjort kort, framsida
Framsida
Gjort av ett vanligt vitt kopieringspapper som jag färgat med hjälp av Tim Holtz Distress Ink, Vintage Photo som jag dragit över en blank yta och sprayat med vatten. Jag har sedan dragit pappret över färgen och där med fått "fläckarna" i pappret.
Jag använde stämplar av tim holtz, i form av text som stämplats över hela ytan.
Även "pennorna" i stämpelformat av tim holtz.
"you" är stämplat och high lightat med en vit penna.
Fjärilarna har jag stämplat ut på papper som jag klippt ut och målat med akrvarell pennor och "duttat" dit vita prickar på med vit penna. Jag stämplade samma fjäril på kortet och målade hela figuren svart för att få en skugg-liknande effekt. Därefter har jag bara limmat själva "kroppen" så att man får effekten av att de sticker ut från kortet.
Allt detta har jag sedan limmat på ett brunt papper som är klippt i lagom storlek för ett C6 kuvert.
Närbild av You kortet-
Närbild på fjärilarna
Insida
(samma procedur som framsidan)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: